موبایل‌بانک


موبایل‌بانک

موبایل‌بانک یکی از خدمات بانکداری الکترونیکی بانک خاورمیانه است که از طریق آن شما می‌توانید بدون محدودیت زمانی و با استفاده از گوشی تلفن همراه هوشمند خود، بسیاری از عملیات بانکی را به‌صورت الکترونیکی انجام دهید.


خدمات موبایل‌بانک به‌شرح ذیل است:
  • مشاهده موجودی و صورت‌حساب سپرده‌ها
  • مشاهده تراکنش‌های مالی در بازه یک‌ساله بر اساس نمودار
  • مشاهده و کپی اطلاعات حساب (تار‌یخ افتتاح، نام و کد شعبه افتتاح‌کننده، شماره شبا)
  • مشاهده موقعیت شعب و خودپردازهای بانک خاورمیانه بر روی نقشه
  • استفاده از برنامه به‌زبان فارسی یا انگلیسی
  • فراخوانی خودکار برنامک (اپلیکیشن) MEB OTP برای تولید رمز پویای کارت
  • مشاهده و بازپرداخت تسهیلات
  • مشاهده تراکنش‌ها و بازپرداخت کارت اعتبار‌ی
  • مشاهده وضعیت تراکنش‌های شرکت توسط امضاداران
  • مشاهده جزئیات دسته‌چک‌ها
  • پیگیری وضعیت چک‌های واگذارشده
  • خدمات مربوط به صیادصیاد شامل ثبت، دریافت، انتقال، عودت، استعلام صادرکننده یا دارنده چک، استعلام وضعیت انتقال و تاریخچه ارسال چک‌های صیادی به سامانه صیاد
  • انتقال وجه شتابی و غیرشتابی کارت‌به‌کارت با امکان ذخیره‌سازی یا حذف شماره ‌کارت ذینفع
  • انتقال وجه از حساب خود به‌حساب بانک‌های دیگر (صدور حواله پایا، ساتنا و پل) با امکان ذخیره‌سازی یا حذف شماره شبای ذینفع
  • انتقال وجه به دیگر حساب‌های بانک خاورمیانه و بین حساب‌های خود با امکان ذخیره‌سازی یا حذف شماره حساب ذینفع
  • پرداخت قبوض
  • تایید تراکنش‌های اینترنت‌بانک توسط امضاداران، برای مشتریان حقوقی، حقیقی دارای حساب‌های مشترک یا حسابدار شخصی
  • تایید تراکنش‌های بانکداری باز
  • کنترل انتقال وجه (ایجادشده توسط کاربر ایجادکننده در اینترنت‌بانک) توسط کاربر کنترل‌کننده در موبایل‌بانک
  • یادداشت‌گذاری بر روی تراکنش‌ها
  • درج شرح تراکنش در تراکنش‌های داخلی برای مشاهده در حساب مبدا و ذینفع
  • درج شرح تراکنش در تراکنش‌های بین‌بانکی جهت مشاهده در حساب مبدا
  • درج شناسه پرداخت در انتقال‌های بین‌بانکی
  • بازیابی رسید تراکنش‌های موبایل‌بانک و به اشتراک‌گذار‌ی آنها
  • ذخیره تمامی رسیدها در پوشه‌ای مجزا در گالری با نام بانک خاورمیانه در صورت فعال شدن گزینه
  • ذخیره‌سازی مشخصات کارت مبدا (CVV2 و تاریخ انقضاء)
  • مدیریت کارت‌ها (غیرفعال‌سازی و تغییر رمز دوم، مسدود کردن کارت)
  • مدیریت ذینفع
  • مدیریت حساب‌ها
  • تغییر رمز ورود و رمز تراکنش
  • تایید هویت با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره برای ورود، رمز تراکنش و رمز دوم کارت
  • مشاهده نرخ روزانه انواع ارز
  • فعال‌سازی رمز اپل واچ

نکات قابل توجه در استفاده از موبایل‌بانک

ثبت‌نام و رمز ورود
  • استفاده از موبایل‌بانک، نيازمند نام‌کاربري و رمز ورود اینترنت‌بانک است که از طریق شعبه ارائه می‌شود.
  • مشتری در اولین ورود به موبایل‌بانک لازم است نسبت به تغییر رمز ورود اقدام کند.
  • در صورت فراموشی رمز عبور موبایل‌بانک از طریق گزینه فراموشی رمز، می‌توانید با استفاده از رمز عبور اینترنت‌بانک، مجددا ثبت‌نام کرده یا به یکی از شعب بانک خاورمیانه مراجعه کنید.
  • با وارد نمودن پنج بار رمز اشتباه، کاربری موبایل‌بانک غیرفعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام مجدد در موبایل‌بانک است.
رمز تراکنش
  • به‌منظور انجام تمامی تراکنش‌ها (به‌جز کارت‌به‌کارت) در موبایل‌بانک از رمز تراکنش که با اینترنت‌بانک مشترک است، استفاده می‌شود.
  • در صورت نداشتن رمز تراکنش می‌توانید از طریق منوی تنظیمات نسبت به تعریف رمز تراکنش اقدام کنید.
  • رمز تراکنش در اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک مشترک است. لذا در صورت تغییر رمز تراکنش در هر یک (اینترنت‌بانک یا موبایل‌بانک)، رمز مربوطه در دیگری نیز به‌روز خواهد شد.
  • در صورت فراموشی رمز تراکنش لازم است به یکی از شعب بانک خاورمیانه مراجعه کنید.
رمز دوم کارت (ایستا/پویا)

در موبایل‌بانک خاورمیانه برای انجام انتقال وجه کارت‌به‌کارت، از رمز دوم کارت استفاده می‌شود .استفاده از رمز پویای کارت برای مبالغ روزانه بالاتر از ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال الزامی است.به‌منظور سهولت استفاده از موبایل‌بانک هنگام تراکنش کارت‌به‌کارت، این امکان وجود دارد که رمز پویای دوم کارت را از طریق پیامک دریافت کنید یا به‌صورت خودکار وارد برنامک رمز پویا MEB OTPشده، رمز دوم یک‌بار مصرف کارت مورد‌نظر را دریافت کرده و از آن در تراکنش کارت‌به‌کارت استفاده کنید. به‌منظور فعال‌سازی استفاده از MEB OTP می‌توانید به یکی از شعب بانک خاورمیانه یا اینترنت‌بانک خود مراجعه کنید.

  • کاربران موبایل‌بانک که قیم فرد محجور می‌باشند، علاوه بر حساب‌های شخصی خود، امکان استفاده از خدمات موبایل‌بانک بر روی حساب فرد محجور را دارند.
  • کاربران موبایل‌بانک که برای حساب‌های شخصی خود نزد بانک خاورمیانه دارای حسابدار شخصی هستند، امکان تایید تراکنش‌های مالی ایجادشده توسط حسابدار(ان) خود را در کنار سایر خدمات موبایل‌بانک دارند.
  • کاربران موبایل‌بانک که از امضاداران اشخاص حقوقی هستند، علاوه بر مشاهده مانده و صورت‌حساب سپرده‌های خود، قادرند تراکنش ایجادشده توسط کاربر ايجادکننده در اینترنت‌بانک حقوقی خود را مطابق با شرایط برداشت اعلامی به بانک، با استفاده از موبایل‌بانک خود تایید کنند. چنانچه این امضاداران علاوه بر حساب حقوقی دارنده حساب شخصی نزد بانک خاورمیانه باشند، امکان فعال‌سازی حساب‌های حقیقی و حقوقی را به‌طور هم‌زمان بر روی موبایل‌بانک خود دارند.
  • تایید تراکنش‌های بانکداری باز توسط امضاداران در موبایل‌بانک خاورمیانه انجام می‌شود.

نحوه فعال‌سازی موبایل‌بانک

برای فعال‌سازی «موبایل‌بانک» کافی‌ است نام کاربری و رمز عبور اینترنت‌بانک خود را قبلا از شعب بانک خاورمیانه دریافت کرده‌ باشید.

پس از دریافت برنامک «موبایل‌بانک» از لینک‌های بالا، مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا زبان مورد‌نظر خود را انتخاب کنید.
  • نام کاربری و رمز عبور اینترنت‌بانک خود را وارد کنید.
  • کد امنیتی ایجادشده به‌صورت حروف را، به‌عدد در قسمت تعیین‌شده وارد کنید.
  • کد فعال‌سازی پیامک شده را وارد کنید.
  • رمز عبور دلخواه خود را برای ورودهای بعدی به موبایل‌بانک انتخاب کنید.
  • اکنون با وارد کردن رمز ورود جدید خود می‌توانید از برنامک استفاده کنید.

نحوه فعال‌سازی برنامک موبایل‌بانک به‌صورت مستقیم برای پلتفرم iOS

امکان نصب برنامک (اپلیکیشن) موبایل‌بانک خاورمیانه برای گوشی‌های اپل به‌صورت مستقیم از روی وب‌سایت بانک خاورمیانه فراهم شده است. خواهشمند است برنامه قبلی را از گوشی خود پاک نموده و سپس برای نصب برنامه جدید اقدام کنید.

لطفا پس از نصب برنامک موبایل‌بانک برای iOS، مراحل زیر را طی کنید:

1. Settings > General > VPN & Device Management
2. انتخاب BEIJING TIANYUAN NEW ENERGY TECHNOLOGY CO.,LTD.
3. انتخاب گزینه Trust

به‌منظور نصب برنامک iOS از خاموش بودن فیلترشکن (VPN) خود اطمینان حاصل فرمایید.

* با توجه به ملاحظات امنیتی امکان دریافت برنامک (اپلیکیشن) موبایل‌بانک برای iOS به‌صورت مستقیم از وب‌سایت بانک خاورمیانه تنها در داخل کشور امکان‌پذیر است.


* در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام با آشنا (مرکز ارتباط مشتریان) به‌شماره ۴۲۵۵۷-۰۲۱ یا شعب تماس بگیرید.


راهنمای استفاده از موبایل‌بانک

راهنمای ثبت صدور، دریافت و انتقال چک در سامانه صیاد (ویژه موبایل‌بانک)

بروشور موبایل‌بانک


آمار بازدید از این صفحه: 284273