خدمات کارت اشخاص حقیقی

خدمات کارت اشخاص حقیقی


خدمات کارت حقیقی

کارت‌های بانکی به‌عنوان یکی از ابزارهای خدمات نوین بانکی به شما این امکان را می‌دهند که بدون محدودیت زمانی برخی از عملیات بانکی خود را انجام دهید.
شما با استفاده از کارت بانکی، امکان استفاده از دیگرخدمات بانکداری الکترونیک مانند تلفنبانک، اینترنت‌بانک و خرید اینترنتی را خواهید داشت. این عملیات با داشتن رمز دوم کارت، شماره CVV2 و تاریخ انقضای کارت انجام می‌شود.

خدمات کارت بانک خاورمیانه به مشتریان حقیقی به این شرح است:

  • اعلام موجودی حساب
  • دریافت صورت‌حساب ۱۰ گردش آخر
  • امکان دریافت وجه نقد
  • انتقال وجه کارت به کارت و یا کارت به حساب (از طریق شماره شبا)
  • پرداخت قبوض خدمات شهری و اقساط
  • امکان خرید از پایانه‌ها و درگاه‌های فروش
  • تغییر رمز اول و دوم کارت از طریق خودپرداز بانک خاورمیانه (رمز دوم دریافتی از خودپرداز تا سقف 1.000.000 ریال در روز و برای مبالغ بیشتر رمز پویا قابل استفاده است.)

انواع کارت‌های بانک خاورمیانه عبارتند از:

  • کارت نقدی
  • کارت هدیه
  • بن کارت
  • کارت مجازی
  • کارت اعتباری

 

کارت نقدی

دارندگان سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری، با دریافت کارت نقدی خاورمیانه می‌توانند از طریق کانال‌های گوناگونی مانند: دستگاه‌های خودپرداز، بانک‌های عضو شبکه شتاب، اینترنت‌بانک، موبایل ‌بانک، پایانه‌های فروشگاهی و  یا درگاه‌های خرید اینترنتی به حساب‌های خود دسترسی داشته و از خدمات آن‌ به‌صورت شبانه‌روزی استفاده کنند.

خدمات کارت نقدی
  • دریافت وجه نقد از خودپرداز بانک‌های عضو شبکه شتاب تاسقف ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال در شبانه‌روز
  • انتقال وجه کارت به کارت
  • انتقال وجه کارت به حساب از طریق شماره شبا
  • تعریف شماره تلفن همراه متصل به حساب
  • تعریف حساب فرعی از طریق شعب

کارت هدیه

کارت هدیه برای مشتریان بانک خاورمیانه با مبالغ معین صادر می‌شود و به دارنده آن اجازه می‌دهد به تعداد دفعات دلخواه تا سقف موجودی کارت از پایانه‌های فروشگا‌هی خرید انجام دهند.
همچنین دارندگان کارت هدیه می‌توانند با داشتن کد CVV۲ که بر روی کارت هدیه نوشته شده است و اخذ رمز دوم از طریق خودپرداز‌های بانک خاورمیانه، نسبت به خرید کالا و خدماتی که از طریق درگاه‌های اینترنتی عرضه می‌گردد، اقدام نمایند.
امکان صدور کارت هدیه به صورت گروهی برای مشتریان حقیقی فراهم می‌باشد.

خدمات کارت هدیه
  • امکان درج پیام مورد نظر بر روی کارت
  • انتخاب مبلغ مورد نظر بر روی کارت هدیه تا سقف 20.000.000 میلیون ریال
  • خرید از طریق پایانه‌های فروشگاهی و یا درگاه‌های اینترنتی

نکات قابل توجه
  • دریافت و انتقال وجه توسط کارت هدیه مقدور نمی‌باشد.
  • کارت هدیه قابلیت شارژ مجدد ندارد.
  • امکان درخواست صدور المثنی برای کارت هدیه مخدوش توسط دارنده کارت هدیه، با ارائه کارت و کارت ملی شخص دارنده کارت، در شعبه وجود دارد.

بن‌کارت

بن‌کارت، کارت پرداخت الکترونیکی است که اشخاص حقیقی می‌توانند مبالغ کمک غیر نقدی را در آن شارژ و برای خرید کالا و خدمات در اختیار پرسنل و کارمندان خود قرار دهند.
استفاده کننده از بن‌کارت می‌تواند از طریق پایانه‌های فروش و درگاه‌های پرداخت اینترنتی اقدام به خرید و یا از طریق درگاه‌های بانکی ارائه دهنده خدمات، پایانه‌های فروش، دستگاه‌های خودپرداز و یا درگاه‌های اینترنتی قبض خدمات شهری، هزینه شارژ تلفن همراه و یا اقساط را پرداخت کند.

دریافت و انتقال وجه توسط بن کارت مقدور نمی باشد.

برای بن کارت در شرایط خاص اقدام‌های زیر انجام می‌شود:

  • مسدودی موقت/ دائمی
  • رفع مسدودی
  • صدور بن کارت المثنی
  • صدور کلمه عبور جدید
  • شارژ و تمدید مجدد بن‌کارت

امکان درخواست صدور المثنی برای بن‌کارت‌های مفقود، مخدوش و یا منقضی شده توسط متقاضی صرفا در شعبه صادر کننده وجود دارد. در صورت بروز هرگونه مشکل نظیر فقدان و یا سرقت بن‌کارت، امکان مسدود کردن آن با رعایت شرایط و ضوابط و به یکی از روش‌های مراجعه حضوری و یا تماس با شعب و یا مرکز ارتباط مشتریان برای متقاضی و استفاده کننده وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بن کارت

مشتریان حقیقی می‌توانند برای دریافت بن‌کارت با مراجعه به یکی از شعب بانک خاورمیانه و ارائه مدارک نسبت به درخواست صدور بن‌کارت اقدام نمایند. تکمیل فرم درخواست بن‌کارت توسط متقاضی و یا وکیل رسمی الزامی است.

کارت مجازی

کارت مجازی، کارتی فاقد فیزیک بوده و هنگام صدور آن تنها یک شماره کارت 16 رقمی که صرفا به منظور انتقال وجوه به حساب دارنده کارت مجازی کاربرد دارد، ارائه می‌گردد

  • تاریخ انقضا کارت مجاری پنج سال می باشد.
  • کارت مجای فاقد رمز اول رمز دوم و شماره CVV2 است. لذا برداشت یا انتقال از طریق آن امکان پذیر نمی باشد.
  • اخذ صورتحساب، اطلاع از موجودی و تراکنش های حساب متصل به کارت مجازی از طریق شعب بانک و یا توسط خدمات تلفنبانک، اینترنت بانک و موبایل بانک امکان پذیر است.

کارت اعتباری

کارت‌های اعتباری به منظور ارائه اعتبار خرد و کوتاه مدت به مشتریان صادر می‌شوند که بر اساس آن دارنده کارت می‌تواند تا میزان اعتبار مشخص شده کارت خود، از خدمات فروش کالا یا یک خدمت مشخص استفاده کند.

انواع کارت اعتباری

  • کارت طلایی : ۳۰تا ۵۰ میلیون تومان
  • کارت نقره‌ای : ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان
  • کارت برنزی : تا ۱۰ میلیون تومان

شرایط استفاده ازکارت اعتباری:

  • دوره خرید و صدور صورتحساب : از تاریخ خرید تا پایان و ماه یا یک ماه بعد از تاریخ خرید به انتخاب مشتری با نرخ 18%
  • دوره تنفس: از پایان دوره خرید تا 7 روز پس از صدور صورتحساب با نرخ 18%
  • دوره تسهیلات: پس از پایان دوره تنفس مجموع اصل و سود دوره خرید و تنفس به عنوان مبلغ اصل تسهیلات با نرخ 18% و دوره بازپرداخت 12 ماهه در نظر گرفته می شود.

واجدین شرایط:

  • مدیران شرکت های دارای پرونده اعتباری فعال نزد بانک خاورمیانه
  • مشتریان سپرده گذار بانک خاورمیانه
  • مشتریان حقیقی به شرط احراز درآمد متناسب

دسترسی به صورتحساب ،  بازپرداخت کارت اعتباری و یا تسهیلات مرتبط از طریق مراجعه به شعب بانک خاورمیانه، اینترنت بانک و یا موبایل بانک امکان پذیر می‌باشد.

 

نکات مهم

  • در صورت مفقود شدن کارت، مراتب را به صورت مکتوب به نزدیک‌ترین شعبه بانک اعلام نمایید. در صورت داشتن شماره کارت خود، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز، از طریق اینترنت‌بانک، موبایل بانک و یا تماس با واحد ارتباط با مشتریان بانک خاورمیانه به شماره 88726690-021 نسبت به مسدود کردن کارت خود اقدام نمایید و یا در ساعات کاری به یکی از شعب بانک خاورمیانه مراجعه نمایید.
  • در صورت وارد نمودن 3 بار رمز اشتباه کارت شما غیرفعال می‌شود.
  • چنانچه رمز کارت خود را فراموش کرده اید، با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به نزدیک‌ترین شعبه بانک خاورمیانه مراجعه و رمز جدید دریافت نمایید.