کارتهای بانکی بهعنوان یکی از ابزار خدمات نوین بانکی این امکان را برای شما فراهم میکنند که بدون محدودیت زمانی برخی از عملیات بانکی خود را انجام دهید.
همچنین با استفاده از کارت بانکی، امکان استفاده از دیگر خدمات بانکداری الکترونیک مانند تلفنبانک، اینترنتبانک و خرید اینترنتی را خواهید داشت. این عملیات با داشتن رمز دوم کارت، شماره CVV۲ و تاریخ انقضای کارت انجام میشود.
خدمات کارت بانک خاورمیانه به مشتریان حقوقی به این شرح است:
-
اعلام موجودی حساب
-
دریافت صورتحساب ۱۰ گردش آخر
-
امکان دریافت وجه نقد
-
پرداخت قبوض خدمات شهری و اقساط
-
خرید از پایانهها و درگاههای فروش
-
تغییر رمز اول و دوم کارت از طریق خودپرداز بانک خاورمیانه
-
تغییر یا فعالسازی رمز اول کارت با مراجعه به خودپرداز بانک خاورمیانه
انواع کارتهای بانک خاورمیانه عبارتند از:
-
کارت برداشت ریالی(نقدی)
-
کارت هدیه
-
بن کارت
-
کارت مجازی
کارت نقدی
اشخاص حقوقی دارای سپردههای قرضالحسنه جاری، با دریافت کارت نقدی مخصوص اشخاص حقوقی بانک خاورمیانه میتوانند از طریق کانالهای گوناگونی مانند: دستگاههای خودپرداز بانکهای عضو شبکه شتاب، پایانههای فروشگاهی و یا درگاههای خرید اینترنتی به حسابهای خود دسترسی داشته و از خدمات آن بهصورت شبانهروزی استفاده کنند.
شرایط صدور کارت برداشت ریالی (نقدی) برای هر سپرده قرض الحسنه جاری
-
به ازای هر حساب قرض الحسنه جاری حقوقی صرفا امکان صدور یک کارت برداشت ریالی میسر است.
-
صدور کارت برداشت ریالی صرفا برای امضادار مجاز امکان پذیر است
-
صدور هر کارت برداشت ریالی منوط به ارائه وکالتنامه رسمی تنظیمی دفتر اسناد رسمی مبنی بر صدور کارت برداشت ریالی برای امضادار مجاز و حق برداشت وی به تنهایی از طرف سایر امضاداران و همچنین معرفینامه معتبر هیاتمدیره مشتری به بانک خواهد بود. معرفینامه معتبر مشتمل بر مصوبه هیاتمدیره مبنی بر جواز موضوع و معرفی امضادار مجاز دارنده کارت است
-
تمامی تراکنشهای کارتی اعم از درون بانکی و بین بانکی در کلیه ابزارهای پذیرش برای کارتهای برداشت ریالی اشخاص حقوقی مجاز خواهد بود
-
در صورت درخواست مشتری، تعیین سقف مبلغی، تعدادی و نوع تراکنشهای مجاز، همچنین درگاههای قابل استفاده و پذیرندگان فروشگاهی برای کارت صادره امکان پذیر است
خدمات کارت نقدی
-
دریافت وجه نقد از خودپرداز بانکهای عضو شبکه شتاب تاسقف ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال در شبانهروز
-
انتقال وجه کارت به کارت
-
انتقال وجه کارت به حساب از طریق شماره شبا
-
تعریف شماره تلفن همراه متصل به حساب
-
تعریف حساب فرعی از طریق شعب
-
خرید از طریق پایانههای فروشگاهی و یا درگاههای اینترنتی
کارت هدیه
کارت هدیه برای مشتریان بانک خاورمیانه با مبالغ معین صادر میشود و به دارنده آن اجازه میدهد به تعداد دفعات دلخواه تا سقف موجودی کارت از پایانههای فروشگاهی خرید انجام دهند.
همچنین دارندگان کارت هدیه میتوانند با داشتن کدCVV2 که بر روی کارت هدیه نوشته شده است و اخذ رمز دوم از طریق خودپردازهای بانک خاورمیانه، نسبت به خرید کالا و خدماتی که از طریق درگاههای اینترنتی عرضه میگردد، اقدام نمایند. برای مشتریان حقوقی امکان درخواست صدور کارت هدیه به صورت گروهی نیز وجود دارد.
خدمات کارت هدیه
-
امکان درج پیام مورد نظر بر روی کارت
-
انتخاب مبلغ مورد نظر بر روی کارت هدیه تا سقف 20.000.000 میلیون ریال
-
خرید از طریق پایانههای فروشگاهی و یا درگاههای اینترنتی
نکات قابل توجه
-
دریافت و انتقال وجه توسط کارت هدیه مقدور نمیباشد.
-
کارت هدیه قابلیت شارژ مجدد ندارد.
-
امکان درخواست صدور المثنی برای کارت هدیه مخدوش توسط دارنده کارت هدیه، با ارائه کارت و کارت ملی شخص دارنده کارت، در شعبه وجود دارد.
بنکارت
بنکارت، کارت پرداخت الکترونیکی بوده و اشخاص حقوقی میتوانند مبالغی را در آن شارژ نموده و برای خرید کالا و خدمات در اختیار پرسنل سازمان و موسسات و ... قرار دهند.
دارنده بنکارت میتواند از طریق پایانههای فروش و درگاههای پرداخت اینترنتی اقدام به خرید و یا از طریق درگاههای بانکی ارائه دهنده خدمات، پایانههای فروش، دستگاههای خودپرداز و یا درگاههای اینترنتی قبض خدمات شهری، هزینه شارژ تلفن همراه و یا اقساط را پرداخت کند. دریافت و انتقال وجه توسط کارت هدیه مقدور نمیباشد.
برای بن کارت در شرایط خاص اقدامهای زیر انجام میشود:
-
مسدودی موقت/ دائمی
-
رفع مسدودی
-
صدور بن کارت المثنی
-
صدور کلمه عبور جدید
-
شارژ و تمدید مجدد بنکارت
امکان درخواست صدور المثنی برای بنکارتهای مفقود، مخدوش و یا منقضی شده توسط متقاضی صرفا در شعبه صادر کننده وجود دارد.
در صورت بروز هرگونه مشکل نظیر فقدان و یا سرقت بنکارت، امکان مسدود کردن آن با رعایت شرایط و ضوابط از طریق مراجعه حضوری و یا تماس با شعب و یا آشنا (مرکز ارتباط مشتریان) به شماره ۴۲۵۵۷-۰۲۱ برای متقاضی و استفاده کننده وجود دارد.
مدارک مورد نیاز برای دریافت بن کارت
مشتریان حقوقی میتوانند برای دریافت بنکارت با مراجعه به یکی از شعب بانک خاورمیانه و ارائه مدارک نسبت به درخواست صدور بنکارت اقدام نمایند.
تکمیل فرم درخواست بنکارت توسط نماینده رسمی و یا امضاداران مجاز شرکت برای مشتریان حقوقی و ارائه معرفی نامه رسمی برای نماینده شرکت و احراز هویت وی الزامی است.
کارت مجازی
کارت مجازی فاقد فیزیک بوده و هنگام صدور آن تنها یک شماره کارت 16 رقمی که صرفا به منظور انتقال وجوه به حساب دارنده کارت مجازی کاربرد دارد، ارائه میگردد.
-
تاریخ انقضا کارت مجاری پنج سال می باشد.
-
کارت مجازی فاقد رمز اول رمز دوم و شماره CVV۲ است. لذا برداشت یا انتقال از طریق آن امکان پذیر نمیباشد و تنها امکان واریز وجوه به آن وجود دارد.
اخذ صورتحساب، اطلاع از موجودی و تراکنشهای حساب متصل به کارت مجازی از طریق شعب بانک و یا توسط خدمات تلفنبانک، اینترنتبانک و موبایلبانک امکان پذیر است.
نکات مهم
-
در صورت مفقود شدن کارت ، مراتب را به صورت مکتوب به نزدیکترین شعبه بانک اعلام نمایید. همچنین شما میتوانید از طریق تماس با آشنا (مرکز ارتباط مشتریان) به شماره ۴۲۵۵۷-۰۲۱ نسبت به مسدود کردن کارت خود اقدام نمایید.
-
همچنین شما میتوانید بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک، در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به اینترنت بانک یا موبایل بانک خود نسبت به مسدودسازی کارت نقدی و یا مجازی خود اقدام نمایید.
-
در صورت وارد نمودن ۳ بار رمز اشتباه کارت شما غیرفعال میشود.
-
چنانچه رمز کارت خود را فراموش کردهاید، با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به نزدیکترین شعبه بانک خاورمیانه مراجعه و رمز جدید دریافت نمایید.